Course image Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (2025)
ΤΕΕΑΠΗ - Προπτυχιακά Μαθήματα

Δ' εξάμηνο, Υποχρεωτικό. 

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Να αποκτήσουν οι φοιτητές βασικές γνώσεις για τις κύριες προσεγγίσεις αναφορικά με την εισαγωγή και την ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία, να γνωρίσουν τα κύρια μοντέλα εισαγωγής τους στην εκπαίδευση και να αναπτύξουν βασικές ικανότητες σχετικές με την παιδαγωγική και την εν γένει εκπαιδευτική χρήση των βασικών υπολογιστικών και διαδικτυακών εφαρμογών και περιβαλλόντων.

Course image Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση
ΤΕΕΑΠΗ - Προπτυχιακά Μαθήματα

Δ' εξάμηνο, Υποχρεωτικό. 

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Να αποκτήσουν οι φοιτητές βασικές γνώσεις για τις κύριες προσεγγίσεις αναφορικά με την εισαγωγή και την ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία, να γνωρίσουν τα κύρια μοντέλα εισαγωγής τους στην εκπαίδευση και να αναπτύξουν βασικές ικανότητες σχετικές με την παιδαγωγική και την εν γένει εκπαιδευτική χρήση των βασικών υπολογιστικών και διαδικτυακών εφαρμογών και περιβαλλόντων.

Course image Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ
ΤΕΕΑΠΗ - Προπτυχιακά Μαθήματα

Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ - ΣΤ' εξάμηνο Επιλογής

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Να αναπτύξουν οι φοιτητές γνώσεις σχετικές με διδασκαλία της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών και να αποκτήσουν ικανότητες σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης κατάλληλων διδακτικών παρεμβάσεων (εκπαιδευτικών σεναρίων) οι οποίες αποσκοπούν στη μάθηση βασικών εννοιών Πληροφορικής (προγραμματισμός, ρομποτική, λογισμικά γενικής χρήσης, διαδίκτυο).

Course image Στατιστική ΙΙ
ΤΕΕΑΠΗ - Προπτυχιακά Μαθήματα

Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις βασικές έννοιες της επαγωγικής στατιστικής και την ποσοτική ερευνητική προσέγγιση. Βασική επιδίωξη του διδακτικού αντικειμένου είναι να γνωρίσουν αλλά και να εξοικειωθούν οι προπτυχιακοί φοιτητές/τριες με τους ελέγχους της επαγωγικής στατιστικής για την ανάλυση ποιοτικών και ποσοτικών ερευνητικών δεδομένων τα οποία συλλέγονται κατά τη διερεύνηση κοινωνικών φαινομένων.Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

    • Περιγράφει τα βασικά στάδια για την διενέργεια μιας ποσοτικής έρευνας.
    • Επιλέγει την κατάλληλη μέθοδο δειγματοληψίας για την συγκρότηση ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος.
    • Διατυπώνει κατάλληλες ερευνητικές υποθέσεις ανάλογα με το ερευνητικό πρόβλημα.
    • Αναγνωρίζει και να εφαρμόζει την βασική διαδικασία ελέγχου υποθέσεων.
    • Εκτελεί βασικές επαγωγικές υπολογιστικές διαδικασίες ανάλυσης δεδομένων σε ψηφιακό περιβάλλον ανάλυσης δεδομένων.
    • Παρουσιάζει τα αποτελέσματα της ανάλυσης που πραγματοποίησε συνδέοντας τα με το ερευνητικό πρόβλημα.
    • Προσεγγίζει κριτικά σύγχρονα ζητήματα της Εκπαιδευτικής έρευνας.
    • Σχεδιάζει και να υλοποιεί την μελέτη εκπαιδευτικών θεμάτων επιλέγοντας κατάλληλα ερευνητικά εργαλεία.
Course image Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΤΕΕΑΠΗ - Προπτυχιακά Μαθήματα

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Να αναπτύξουν οι φοιτητές γνώσεις σχετικές με το διεπιστημονικό πεδίο που άπτεται της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διδακτική και στη μαθησιακή διαδικασία, να εμβαθύνουν στα θεωρητικά και στα μεθοδολογικά ζητήματα που προκύπτουν από την χρήση των ΤΠΕ σε όλο το εύρος της εκπαιδευτικής πράξης και να αποκτήσουν ικανότητες εκπαιδευτικής παρέμβασης μέσω κατάλληλων εκπαιδευτικών σεναρίων τα οποία ενσωματώνουν με λειτουργικό τρόπο τις ΤΠΕ.

Προαπαιτήσεις
Είναι σκόπιμο οι φοιτήτριες και οι φοιτητές να έχουν εξεταστεί επιτυχώς στα μαθήματα ΤΠΕ στην εκπαίδευση (Β έτους) και Παιδαγωγικός Σχεδιασμός με ΤΠΕ στην πρώτη σχολική ηλικία (Γ έτους)

Course image Στατιστική Ι
ΤΕΕΑΠΗ - Προπτυχιακά Μαθήματα

Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στις βασικές έννοιες της περιγραφικής στατιστικής και της ποσοτικής ερευνητικής προσέγγισης. Βασική επιδίωξη του διδακτικού αντικειμένου είναι να γνωρίσουν αλλά και να εξοικειωθούν οι προπτυχιακοί φοιτητές/τριες με την ανάλυση και παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων τα οποία συλλέγονται κατά τη διερεύνηση κοινωνικών φαινομένων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζει τα στοιχεία παρατήρησης και να διακρίνει το είδος των μεταβλητών σε μια ποσοτική έρευνα.
  • Υπολογίζει βασικά περιγραφικά στατιστικά και να δημιουργεί πίνακες συχνοτήτων.
  • Επιλέγει και να σχεδιάζει κατάλληλο γράφημα για την παρουσίαση της κατανομής των τιμών μιας μεταβλητής.
  • Περιγράφει τη σχέση δύο μεταβλητών ανάλογα με το είδος των μεταβλητών.
  • Εκτελεί βασικές διαδικασίες ανάλυσης δεδομένων σε υπολογιστικό περιβάλλον.
  • Παρουσιάζει τα αποτελέσματα της ανάλυσης που πραγματοποίησε συνδέοντας τα με το ερευνητικό ερώτημα.
  • Σχεδιάζει την μελέτη εκπαιδευτικών θεμάτων επιλέγοντας κατάλληλα ερευνητικά εργαλεία.
Course image Παιδαγωγικός Σχεδιασμός με ΤΠΕ στην Πρώτη Σχολική Ηλικία
ΤΕΕΑΠΗ - Προπτυχιακά Μαθήματα

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Να αναπτύξουν οι φοιτητές γνώσεις σχετικές με το διεπιστημονικό πεδίο της εφαρμογής των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία και να αποκτήσουν ικανότητες σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης κατάλληλων αναπτυξιακά εκπαιδευτικών σεναρίων με υπολογιστικά περιβάλλοντα. 

Προαπαιτήσεις
Είναι σκόπιμο οι φοιτήτριες και οι φοιτητές να έχουν εξεταστεί επιτυχώς στο μάθημα ΤΠΕ στην εκπαίδευση (Β’ έτους)